Flere dager i uka på klinikken.

Jeg stiller opp dobbelt så mye på klinikken, sier osteopat BSc, DO, Daniel Jaerson med et smil. Han småler og sier; jo for det blir bedre tilbud til dere når jeg kan ta imot til behandlinger på to dager i uka. Og en økning fra 1 til 2 dager er nettopp dobbelt så mye. De faglige utfordringene er spennende. Jeg er resultatorientert når jeg jobber for pasientene mine.

2021 04 21 12.18.41 Daniel Jaerson kvad 480 Hvorfor øke kapasiteten din her på klinikken?

Det er større spekter her på klinikken og alle er ulike caser. Mangfoldet trives jeg veldig med og det er godt samarbeid. Vi kollegaene har en dialog oss i mellom. Jeg lærer mye av en "gammel traver" i jobben her. Som ung blir jeg engasjert av det og samtidig har jeg utdannelse med oppdaterte metoder. Og det blir det diskusjoner av, forteller osteopat BSc, DO, Daniel og ler.

Hvem kan komme til behandling?

Jeg tar imot til behandling for smerter og plager fra hele kroppen, akutte tilstander, bekkenløsning, behov for rehabilitering og et vidt spekter av tilstander. Trykk her for oversikt over tilstander vi jobber med i osteopati. Og ønsker du å unne deg en god massasje i en stressende hverdag, så kontakt meg. Her kan du lese mer om klinikkens helseteam. og om Daniel, osteopat BSc, DO.

Her og nå har jeg noen øvelsesforslag for korsrygg / bekken / hofteplager.

De kan fungere som startøvelser og hjemmetrening når det er riktig vondt. Da kan du kjenne om kroppen tåler disse øvelsene og det gjør deg godt etterpå. Og øvelsene egner seg også som tillegg til et kjent treningsprogram.


Daniel ØV 2 hofterot red 600 x 320 2021 04 21 12.15Rotasjon og sidebøy korsrygg med ben som vektarm
Liggende på rygg, bøy opp hofter til ca 90 grader eller hva som er mulig for deg. Armer ut til siden for stabilitet. Roter ben samlet mot først den ene siden. Hold nede i ca 30 sekunder. Bøy over mot andre siden og hold samme der. Ta en pause. Repeter så 3 ganger. Formål: Skaper bedre mobilitet i korsryggsleddene. Tøyning av korsrygg- og setemuskulatur.

 

 

 

Daniel ØV 1 hoftebøy red 600 x 304 2021 04 21 12.14Tøyning ryggstrekker/setet på en siden
Bøy opp den ene hofta så langt som mulig (over 90 grader), hold rundt kne om mulig. Hold i 30 sekunder. Bytt ben. Repeter 3 ganger. Formål: Skaper mindre lordose i korsrygg, tøying på korsrygg- og setetmuskulatur.

 

 

 

 

Daniel ØV 3 seteløft red 600 x 314 2021 04 21 12.16Bekkenhev - styrkeøvelse
Ligg på ryggen, bøyde ben, løft korsrygg og bekken så langt som mulig. Kjenn etter hva som er fysisk mulig. Alternativ er å strekke ut annenhvert ben for å utfordre muskulatur og balanse. Formål: Styrker korsrygg- og setemuskulatur. Øker balanse og koordinasjon.

 

 

 

Daniel ØV3 seteløft og forsterkning red 600 x 325 2021 04 21 12.17 

Kontakt.

Har du spørsmål om øvelsene eller om din helse, så kontakt meg på

tlf 32 89 71 00, innvalg 3. Eller du kan også bestille time på nett her. Jeg har raskt ledig timer på dag og kveldstid. Og nå er jeg på Drammen Osteopati på man- og onsdager, avslutter Daniel.

 

 

Bli med Daniel inn på venterom og behandlingsrom på Drammen Osteopati: 

 

Daniel på YouTube

 

 

 

Åpningstider

Mandager: 10.00 - 18.00
Tirsdager: 08.00 - 20.00
Onsdager: 08.15 - 16.00
Torsdager: 08.15 - 20.00
Fredager: 08.15 - 16.00

Kontakt oss

FØLG OSS PÅ SOSIALE MEDIER