Hvem behandles

Folk kommer med smerter og plager relatert til muskel/skjelett.

Har du spørsmål, så ta kontakt for en uforpliktende prat på telefon eller bruk kontaktskjemaet!

Trening med PT og slyngetrening:

Brukes ved for eksempel smerter i rygg og nakke - armer og ben, etter skader, gå ned i vekt og med et ønske å bli en sprekere utgave av seg selv!

Massasje:

Folk kommer med for eksempel stressrelaterte plager, rygg, nakke og skuldre, overbelastninger i idrett og på arbeidet eller muskelplager.

Osteopati:

Osteopati behandling er for alle fra null til hundre, kvinner og menn! Behandlingen kan være akutt, som rehabilitering og vedlikehold for din helse.

• Vi søker å finne årsaker bak muskel/skjelettplagene og -smerter.

Dette behandles ved osteopati:

•  BKL2927 Hvem behandles redHar du smerter og plager som stive muskler og ledd, belastningsbetennelser, tap av bevegelighet, dårlig ballanse og gangvansker, nedsatt immunforsvar, vansker med å få utført hverdagslige aktiviteter hjemme, i sport eller i ditt arbeide eller smerter og plager tar fra deg krefter, da har vi mange erfaringer i behandling av dette.

• De fleste kommer med rygg- og nakkesmerter, men smerter og plager kan komme fra alle deler av kroppen, fra føttene og helt opp til hodet, bekken, rygg, brystkassa og armene.

• Smerter etter skader og traumer slik som fallulykker, bilulykker, idrettsskader, forstuvninger overbelastninger i forbindelse med yrkesskader og sport.
  • Følgetilstander etter sykdommer og operasjoner kan også gi smerter og plager i muskel/skjelett; nedsatt beveglighet rundt arr, nedsatt immunforsvar ved sykdommer eller tendens til gjentatt infeksjoner.
  • Folk kommer også med fordøyelsesplager forbundet med plager i muskel/skjelettsystemet.
  • I svangerskapet og barseltiden kommer mange kvinner med smerter og plager i bekken (foran/bak) og rygg, med eller uten gangvansker. De kan også ha fått problemer med vannlating, magetarmfunksjoner eller å utføre dagligdagse ting som å sitte og løfte.

• Etter harde fødsler for eksempel raske/ lange/ mye trykk på magen/ ubehagelige sting/arrvev/ setefødsler/ bruk av vakum eller tang/ keisersnitt, er situasjoner hvor smerter kan oppstå og vi ser  kvinnene kommer til osteopati.

• Babyer og småbarn kommer ofte med en rekke funksjonsplager som smerter/skriketokter, magetarmplager, stivhet i nakke og rygg, søvnvansker eller for eksempel sugevansker.

• barn forløst ved keisersnitt, vakum eller tang, hatt navlsnor rundt halsen, ligget i sete- eller tverrleie og premature barn kommer ofte til osteopati behandling.

Plagene kan ha kommet akutt eller langsomt over tid uten spesiell foranledning. Noen ganger er det en klar årsak eller det kan synes som det har oppstått uten grunn. Har du spørsmål så ta kontakt for en uforpliktende prat!

Osteopati brukes også til behandling av dyr som for eksempel hunder, katter og hester.

Sikkerhetstester blir utført. Ved mistanke om symptomer på alvorlig sykdom nøler vi ikke med å henvise til lege. Vi behandler ikke kreft, farlige smittsomme sykdommer, aids, sukkersyke, alvorlige hormonelle lidelser eller infeksjoner.

Fotograf: Arild Brun Kjeldaas.

Lørdager: 10.00 - 16.00

LIK OSS PÅ SOSIALE MEDIER